Review: Manchester United -Arsenal 0:0

Manchester United obhájil ligový titul, když v zápase proti Arsenalu uhájil remízu 0:0, čímž si vytvořil sedmibodový náskok před Liverpoolem, který ho už nemůže dohnat.

Po středeční výhře nad Wiganem si Manchester United příblížil cestu k zisku 3. titulu v řadě. I přestože si fanoušci určitě nepředstavovali takový průběh zápasu, tak se nakonec hráčům United podařilo uhrát bezbrankovou remízu, která jim zajistila 18. titul v Anglické nejvyšší soutěži, čímž vyrovnali rekord Liverpoolu.

Manchester si za zápas nevytvořil příliš brankových příležitostí, když v prvním poločase ohrozil Fabianskeho Rooney, který hlavou mířil vedle. V 25. minutě mohl Ryan Giggs z volného přímého kopu také ohrozit bránu Arsenalu, jenže rána mu vůbec nesedla, takže míč skončil vysoko nad bránou. Arsenal povětšinu zápasu držel míč na svých kopačkách, nejvýraznějším hráčem Arsenalu byli Arshavin a van Persie. Druhý jmenovaný obdržel v 33. minutě první žlutou kartu zápasu, když uprostřed hřiště fauloval Ronalda. Také Arsenal se dostával k standartním situacím. Ve 35 minutě po faulu na Toureho si van Persie dal rozběh minimálně 10 metrů, jenže trefil přímo před sebou stojící zeď. Nadále se odehrávala hra plná nepřesností, hlavně na straně domácího mužstva, což určitě netěšilo Sira Alexe Fergusona. United se ke konci první půle dostávali pod tlak. Jenže právě hráči United si v 41. minutě vypracovali dobrou akci, když Rooney posunul na Giggse, který ovšem v plné rychlosti nezpracoval míč a tak nemohl dobře zakončit. Na konci prvního poločasu pak po faulu Rooney měli dobrou pozici při přímém volném kopu hráči Arsenalu, jenže ani tentokrát nedokázali ohrozit bránu Edwina van der Sara. Úplně na konci poločasu pak ještě Ronaldo střelil míč hodně vedle z přímého volného kopu.

Na začátku druhé půle si za terč hráči Arsenalu vybrali Patrice Evru, když ho postupně fauloval Fabregas, van Persie a nakonec Nasri. Poslední jmenovaný dokonce obdržel žlutou kartu. Tevez se dostal do dobré příležitosti, když se perfektně obtočil kolem obránce, ale Fabianski mu znemožnil jakkoli zakončit a následná dorážka Ronalda jenom pozdravila fanoušky ve vyšších řadách stadionu. Arsenal byl pořád aktivní a Sir Alex Ferguson na to reagoval tím, že do hry poslal Korejského reprezentanta Park Ji-Sunga, který nahradil Carlose Teveze, který byl aplausem vyprovozen ze hřiště. Zanedlouho United sice vstřelili branku, když se po krásné akci Ronalda s Parkem do prázdné brány trefil právě Korejec, ale rozhodčí gól pro údajný offside neuznal. Místo uklidnění tedy přišlo ještě vetší zatažení hráčů domácího celku a Arsenal nabíral na obrátkách. 6 minut před koncem se do dobré příležitosti dostal Fabregas, ale naštěstí trefil pouze boční síť. Fanoušci Manchesteru už očekávali konec, který ne a ne přijít, když se ještě do pár slibných standartních situací hráči Arsenalu dostali, nicméně je nevyužili, a tak mohl začít oslavy. Manchester United znovu vyhrál Premier League.

Manchester United:  Van der Sar – O’Shea, Vidic, Evans, Evra – Ronaldo, Fletcher, Carrick, Giggs – Rooney, Tevez (67. Park)

Arsenal: Fabianski – Sagna, Toure, Song Billong, Gibbs (76. Eboue) – Nasri (69. Bentner), Denilson, Diaby, Fabregas, Arsavin – van Persie

Žluté karty: