Poslední díl, který Vám nabízím, nemá s fotbalem tolik společného. Snažím se v něm popsat současný vliv médií, které jsou dnes nedílnou součástí tohoto světa.
Opět bych chtěl upozornit, že veškerá zamyšlení a názory jsou osobní a čistě subjektivní a nikomu je nenutím. Ovšem rád se s Vámi o ně podělím. Jsou to možná věci, které někteří velmi dobře znáte, ale mě jde o to, napsat co si myslím já a vy to můžete porovnat a napsat svůj názor. Někteří se z článku mohou dozvědět nové věci či si udělat vlastní představu o fungování v klubu, toť vše.
" Poslední díl má k Manchesteru United přeci jen trochu daleko, ale dovolte, abych vyjádřil svoje poznatky tímto způsobem."
Bulvár je všeobecně znám jako sekce šíření fám a spekulací, zřídkakdy ovšem také přísunem pradivých zpráv. Pro někoho velice důvěryhodný a oblíbený zrdoj informací. Pro druhé pouhá ztráta času. Ať tak či onak bulvár, je dnes velmi populární spojovací součastí veřejnosti se světem neobyčejně zajímavým. Jeho smyslem je především oblbovat obyčejné lidi, vnášet do hlavy jim smyšlené a ohromné věci, mnohdy které se nikdy nestali nebo měli odlišný průběh. Jde o pouhou senzaci vyžadování pozornosti a v neposlední řadě o finanční stránku a tudíš i fakt, že společnosti, které produkují tyto zprávy udělají všechno, aby si lidé kupovali a četli tyto hnusy každý den. Tržba bulváru je o to větší, čím je zajímavější a přesvědčivějsší obsah. Marketingové tahy už jsou jiné odvětví, já se snažim nastínit podstatu.
Svět je dnes zařízen na rychlém a zajímavém zpravodajství především. Proto jsou články také tak barevné, s několika vykřičníky a nejvýstižnějšími a nejskandálnějšími fotografiemy na titulních stranách. Pestrost a poutavost je důležitá. Snaha získávat tyto podněty a další informace je ohormná. Krvelační novináři hladoví po úspěchu jsou schponi udělat všechno, jen aby o cíleném objektu získali co nejvíce informací a pořídily výstižný a stejně pozoruhodný materiál, který zaručuje podklady pro jejich konečné dílo. Samotné zpravodajství je pak také přizpůsobeno poznatkům novinářů. Většinou se nepodaří získat potřebný materiál a vznikají tak fámy.
Ovšem je tu zádrhel. Je text či fotografie často i video dílem pravdy a skutečnosti? Hodně lidí si se zájmem kupuje tyto "barevné" deníky a stejně tak horlivě vyhledává bulvární zpravodajství na internetu. Pro tyto lidi je to zajímavé čtení, ale pak jsou většinou obětí velkého omylu. Samozřejmě, že všechny příběhy nejsou smyšlené a některé zprávy jsou založeny na pravdě, jenže jsou tak upraveny, aby zaujali, pobavili, ohromili či nalákaly tak, že konečný výtvor má úplně jinou podobu. To je běžná věc. Některé informace jsou tak zaručené, že u nich jsou vyjádření jednotlivých účastníků. Opravdu ale své výroky takto formulovali?
Nejznámější deníky produkují denně stovky a tisíce bludných článků, které lidé se zájmem čtou. Tímto způsobem se poté šíří nejrůznější spekulace a nabízejí se další a další témata k hovoru a polemizaci. Pravda však zůstává kdesi v nedohlednu.
Bohužel přes tohle všechno se najde i spousta věcí, které jsou pravda a bulvár je vydá jako první, ale kdo se má v tomhle zmatku vyznat? Když beru v úvahu kolika lidem otravuje bulvár denně životy a jak těžko se před ním brání celebrity a další populární osobnosti, které o popularitu ani tolik nestojí, stejně jako obyčejní lidé, kteří se nečím odlišují a jsou rovněž terčem zájmu médií, pro které je sebemenší zvláštnost předmětem ohromné chtivosti a touze udělat z obyčejného člověka někoho výjimečného a zvláštního. Poté tyto výstřelky mohou končit soudem či jinými nevítanými komplilacemi a to jsou ještě ty lepší stránky tohoto modelu.
Já osobně nemám důvod brát tento vynález vážně a přikládat mu větší pozornost, natož mu důvěřovat. Pokud se někdo zajímá o fotbal, ale vlastně o jakýkoliv jiný sport, ale spíše obor, měl by vědět, kde hledat důvěryhodné informace a podle toho se zařizovat. Dokonce ani velké televize kolikrát nezachovávají důvěryhodnost, tak jak by jim slušelo. Nafukují bubliny úžasu a přidávají si svou verzi pro lepší pochopení a přitažlisot pro diváka. Nabudit člověka zájmu není těžké. Lidé, kteří nemají čas se zabývat co je pravdou a jsou příliš konzervativní ani kolikrát netuší oč v televizi jde a přitom se na ni dívají pravidělně. Pak velmi lehce uvěří všemu. Takových lidí se dnes stále více. Lidé by měli mít právo znát pravdu. Jenže komu dnes věřit? Znám takové lidi ve svém okolí. Když potom slyším co se zase stalo a že tenhle hráč jde do toho klubu, okamžitě si uvědomím, jak se věc nejspíš má, když znám zdroj jejich výroku.
Bulvár a média zasahují rovněž určitou měrou i do fotbalu. Každodenní spekulace jsou již běžné. Není den, kdy by si nějaký bulvární plátek neodpustil nějakou tu lež. Když pak zabrousím do řad Manchesteru United, před nedávnem tu byli např. Nemanja Vidič, který se měl stěhovat do Španělska nebo Anderson, který se podle bulváru neshodl se Sirem Alexem Fergusonem pouze kvůli tomu že nebyl zařazen ani na lavičku náhradníků. A nově také Carrick, kterému se zase nezdá současné vedení týmu. Prohlášení hráčů, agentů, trenérů a dalších funkcionářů, by měla být oficiální a jedoznačná. Tento globální problém se stává stále více neřešitelným a co je horší stále podstatněším a rozšiřujícím se. Bulvár je zaměstnání, které žíví stále více lidí po celém světě. Soukromí a práva hráčů, ale prakticky všech ostatních lidí by ale měla být zachována.
Když se bavíme o fotbalu tak dnes to mají nejtěžší všechny špičkové kluby na výsluní. Očekává se od nich zaváhání, protože jsou pochopitelně nejvíce na očích. A nejde pouze o samotné kluby, ale rovněž o jednotilivé hráče, kteří vlastně reprezentují své kluby svým charakterem a postavením v něm. A vše co řeknou během hodiny obletí svět, a vrátí se v naprosto nesmyslné formě. Kluby jsou na tom vlastně stejně. Problémy a zaváhání jsou přímo předurčovány. Nakonec opravdu přijdou. A ať je zaváhání jakkoliv nepatrné, je toho okamžitě beze zbytku využito, ale lépe použít slovo zneužito. Kvůli jednomu hráči, který třeba ani neví že se o něm píše a mluví, protože sám nic neudělal a nikdy nic takového neřekl, to poškodí celý tým. Vpomeňme na večírek United a údajné znásilnění některé ze servírek, asi 2 roky zpět. Skandální odhalení jsou, tak na denním pořádku a zřejmě tomu již nikdo nezabrání. Média si píší příběhy po svém, v duchu co největšího zaujetí pro ostatní. To je zavádějícím faktorem. Často média mluví za lidi, se kterými vůbec nevedli rozhovor a neznají jeho názor.
Uvedu jeden příklad z tisíců, který hovoří za všechny : "Během srpna se velmi spekulovalo o přestupu Davida Villy z Valencie. Když jsem šel s kamarády na pivo a probírali jsme fotbal. Dva z nich byli skálopevně přesvědčeni, že již přestoupil do Barcelony. Znali konkrétní sumu a ostatní detaily jako : na kolik je to let, kdy bude představen, jaké bude mít číslo, kde bude bydlet atd. Bylo směšné je poslouchat. A neměl jsme šanci je přesvědčit o opaku . Dnes už pravdu znají".
Celé dva roky se spekulovalo o přestupu Ronalda a Kaká do Realu Madrid. Po této době do španělského klubu skutečně přestoupili. Když jsem o tom četl, nemohl jsem tomu věřit. Něco na těch zprávách z médií bude, jenže jak říkám, zprávy, které bulvár nabízí jsou málokdy pravdivé. S těmito fakty se musíme smířit.
Tímto se nechci nijak dotknout nebo urazit Vás, kteří rádi čtete tyto informace nebo jste dokonce s bulvárem a médii přími spojeni. Snažím se pouze nastínit svůj názor na tohle téma a vysvětlit podstatu. Pro mě je bulvár spolu s médii a jinými podobnými útvary pouze ztráta času a otravování života lidem, kteří vlastně nejsou nijak zvláštní. Pokud je na místě je obdivovat nebo odsuzovat, měl by to udělat každý sám a nenechat se ovlivňovat názory médií. Média se nám snaží zjednodušit život, jenže za jakou cenu? Za cenu toho, že pravda zůstává v povzdálí a svým vlivem nás dokáží tak oblnout, že uvěříme i nesmyslu. Dlouhodobě se utvářející celek se dostal do dnešní podoby. Stejně jako reklama a komerčnost vládnou i média světu. Snažil jsme se nepoužívat vulgarismy, ale zde k nim nemám mnohdy daleko.
Je každého věc, co si vezme z mého posledního zamyšlení.
Budoucnost Manchesteru United tedy byla, je a také nepochybně bude médii postižena. A tomuto faktu se prakticky nelze vyhnout. Stejně jako my i další kluby jsou denně zasahovány tímto projevem dnešního světa. Tato nevyzpytatelná truhla hříchů má velký ikdyž někdy mnohdy malokým nepřiznaný vliv na náš milovaný klub.
Jakkoliv už se věci mají a jaký budou mít spád, měli bychom si uvědomit, že Manchester United tu bude napořád a že, láska, kterou k němu chováme, by měla být vždy stejná, ať se stane cokoliv, bez ohledu na situaci.
! ONE LOVE ONE UNITED !
Pro ty z Vás, kteří ste nečetli nebo byste si chtěli připomenou předchozí díly, můžete tak učinit
zde : http://www.manutd.cz/2009091305-budoucnost-united-financni-situace-dil-.html
zde : http://www.manutd.cz/2009091802-budoucnost-united-rodici-se-kadr-dil-.html
a zde: http://www.manutd.cz/2009092504-budoucnost-united-manazer-a-soucasne-legendy-dil-.html
(pokud Vám odkazy nefungují zkuste si ho zkopírovat, bude-li tomu tak, pak se velice omlouvám)